پیشگیری از طلاق، با آموزشهای قبل از ازدواج و افزایش سواد عمومی جامعه

ارسال در آموزش

جلسه کمیته ی آسیب های اجتماعی با رویکرد طلاق اول هفته با حضور مدیر کل بهزیستی استان ومسولین ونما یندگان دستگاههای ذیربط برگزار شد .
به گزارش فرصت آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان در این جلسه دکتر سعید صادقی با بیان اینکه معضل طلاق یک پدیده چند وجهی است اکثر طلاق ها در کشور را ناشی از شیوع اعتیاد دانست.


مدیر کل بهزیستی استان اصفهان درباره راه های پیشگیری از طلاق و افزایش ازدواج های موفق گفت:« اولین استراتژی برای پیشگیری از طلاق و افزایش ازدواجهای موفق ، آموزشهای قبل از ازدواج و افزایش سواد عمومی جامعه در مورد خانواده و ازدواج می باشد. وی افزایش طلاق در کشور را چشمگیر توصیف کرد و گفت: پدیده طلاق یک پدیده جهانی است و جوامع از این معضل مصون نیستند.


دکتر صادقی افزود: طلاق پیامدها و عوارض جبران ناپذیری بر خانواده ها بجا می گذارد و منجر به لطمات و آسیب های اجتماعی می شود. وی ابراز امیدواری کرد: با افزایش ، کنترل و پیشگیری مداخلات خانوادگی و افزایش فعالیت ها و برنامه های فرهنگی اجتماعی بتوان آمار طلاق را در کشور کاهش داد.


مدیر کل بهزیستی استان اصفهان پیشگیری از معضل طلاق را نیازمند همکاری و مشارکت تمامی دستگاههای اجرایی استان دانست و تصریح کرد: کاهش معنویت و باورهای دینی در بین زوجین، کمبود مهارت های زناشویی، الگو برداری از رسانه های مبتذل و مسایل اقتصادی با محوریت بیکاری و مشاغل غیرپایدار از علل افزایش طلاق در کشور می باشد.