والدین به فکر آموزش «روابط اجتماعی سالم» به فرزندان باشند

ارسال در آموزش

انتقاد از عدم توجه والدین به آموزش روابط اجتماعی سالم به فرزندان و تاثیر این خلا در ایجاد مشکلاتی از قبیل مشکلات جنسی، اعتیاد، طلاق، مهاجرت، پرخاشگری و... محور سخنان دکتر پدرام بود. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، دکتر احمد پدرام کارشناس خانواده که صبح امروز در همایش «روابط اجتماعی سالم» سخن می گفت، افزود: امروزه والدین بسیار نگران مشکلات درسی فرزندان خود هستند و برای ادامه تحصیل آن ها دغدغه دارند اما از آنجا که خود در زمینه روابط اجتماعی آموزشی ندیده اند ضرورت این آموزش را برای فرزندان خود درک نمی کنند.


وی با اشاره به تعریف ناقص «رشد» در اذهان عمومی و محدود دانستن آن به رشد جسمی به اهمیت رشد ذهنی و اجتماعی فرزندان تاکید کرد و افزود: آموزش چگونگی برقراری رابطه با دیگران باید از هفت سالگی آغاز شود.


این کارشناس و مشاور صدا و سیما در ادامه این جلسه که به همت پایگاه چتر سبز مهربانی با همکاری بهزیستی شهرستان در فرمانداری برگزار شد، به افزایش فاصله بلوغ تا ازدواج در کشور در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: طبق تحقیقات میل به جنس مخالف حتی در جنین هم مشاهده شده و وحشت والدین در پاسخگویی به سوالات جنسی فرزندان، عدم خویشتن داری و خودباوری می تواند حس کنجکاوی فرزندان را به بیرون از قلمرو خانواده در محیط اینترنت و دوستان بکشاند که زمینه ساز افراط و تفریط می شود.


این مشاور خانواده گفت: مرداک؛ سرمایه دار غربی برای براندازی خانواده ایرانی میلیاردها تومان خرج می کند که راه اندازی شبکه های ماهواره ای از این موارد است و بسیاری از خیانت ها و طلاق های امروزی ریشه در مسایل جنسی دارد و 186 شبکه ماهواره ای ضعف در خود کنترلی را افزایش می دهد.
وی قبل از 18 سالگی را سن درست آموزش روابط اجتماعی و روابط سالم دختر و پسر در خانواده دانست و از خانواده ها خواست تا رفتارهای محبت آمیز مانند بوسیدن همسر را در مقابل دیدگان فرزندان انجام دهند. پدرام تاکید کرد: سرد مزاجی همسران نشانه دیانت نیست. وی افزود: دختران بیشترین آسیب را از نداشتن روابط صمیمانه با پدر می بینند.


دکتر پدرام همچنین گسترش روابط خانوادگی و آموزش روابط قبل و بعد از ازدواج را دارای اهمیت برشمرد و گفت و شنود اعضای خانواده را در پیشگیری از آسیب ها موثر دانست.