انتقاد از برخی مراجعات به دفتر امام جمعه

ارسال در آموزش

آیت اله رحیمی امام جمعه خمینی شهر در خطبه های این هفته با تاکید براینکه وظیفه امام جمعه رسیدگی به مسائل کلان شهر است از مراجعه برخی افراد به دفتر امام جمعه برای اموری که از عهده وی خارج است، انتقاد کرد و گفت: بعضی افراد توجیه نیستند و برای هر کاری ولو غیرقانونی به دفتر امام جمعه مراجعه می کنند درحالی که امام جمعه باید مسائل کلان شهر و محلات را پیگیری نماید با میانجیگری یا با خواهش و تمنا.


وی به دو نهاد ستاد امر به معروف و نهی از منکر و همچنین شورای فرهنگ عمومی که هر دو مستقیم زیر نظر امام جمعه فعالیت دارند اشاره کرد و از دیگر نهادهای فرهنگی شهر خواست که امام جمعه را در جریان فعالیت های فرهنگی شهر بگذارند.


خطیب جمعه با اشاره به نهم مرداد روز اهدای خون و افتتاح مرکز اهدای خون خمینی شهر خطاب به مردم نوعدوست شهرستان توصیه کرد: خون اهدایی تا دو ماه قابلیت نگهداری دارد پس کسانی که می خواهند روز عاشورا خون اهدا کنند، بهتراست در طول سال اقدام نمایند.


درخواست امام جمعه از مردم و نهادهای فرهنگی، حیطه وظیفه امام جمعه، اهدای خون، سالگرد بمباران اتمی ژاپن توسط آمریکا، کم کاری ایران دردفاع از یمن از جمله مطالبی بود که امام جمعه در نماز جمعه این هفته به آن پرداخت.