تعداد سمن ها بر اساس سند چشم انداز باید از 4 هزار به 10 هزار افزایش یابد

ارسال در آموزش

مسوول سازمان های مردم نهاد استان اصفهان درنشست با مسوول و نمایندگان سازمان های مردم نهاد استان درشهرستان کاشان گفت: لازمه ظرفیت سازی و توانمند کردن سازمان ای مردم نهاد ایجاد همبستگی است و این بدان معناست که بین دولت و سازمان های مردم نهاد همدلی و همزبانی ایجاد شود.


به گزارش فرصت آنلاین به نقل از ایرنا رضا شهرضا افزود: اگر بخش دولتی به این باور برسد که سازمان های مردم نهاد یک کانون تخصصی مردمی است، برای کمک به پیشرفت و تعالی جامعه تلاش خواهند کرد.


وی تاکید کرد: سازمان های مردم نهاد باید تخصصی فعالیت نمایند، زیرا با سازمان های چند منظور نمی توان به نتایج مطلوب و قابل قبولی دست پیدا کرد.
شهرضا، آسیب های اعتیاد، مشکلات خانوادگی و طلاق و حقوق شهروندی و نیز موازی کاری را از مشکلات اساسی جامعه امروز دانست و گفت: وقتی 37 مجموعه در کشور کار فرهنگی می کنند، نتیجه آن می شود که اقدامات یکی باعث خنثی کردن کار دیگری می شود.

 

وی توصیه کرد: باید آسیب موازی کاری در بخش فرهنگی را با ایجاد شبکه های هدفمند مرتفع نماییم.


شهرضا تاکید کرد: سازمان های مردم نهاد در کنار دولت می توانند در افزایش امنیت اجتماعی جامعه موثر باشند، زیرا اگر در جامعه امنیت اجتماعی نباشد، امنیت سیاسی و امنیت عمومی هم نخواهد بود.
وی گفت: تاکنون چهار هزار سازمان مردم نهاد در کشور ثبت شده که این تعداد می بایست براساس سند چشم انداز 20 ساله به 10 هزار سازمان مردم نهاد افزایش یابد.


وی افزود: دولت آمادگی دارد تا فضا را برای افزایش کمی و کیفی مشارکت های مردمی با ساز و کار مشخص در قالب سازمان های مردم نهاد فراهم نماید.
گفتنی است بر اساس اهداف سند چشم انداز به ازای هر هفت هزار وپانصد نفر باید یک سمن فعال وجود داشته باشد.