راه اندازی اتوبوس سیار پیشگیری از اعتیاد، گامی در راستای ارتقای سلامت اجتماعی

ارسال در آموزش

با حضور مسوولین و کارشناسان بهزیستی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و مدیر عامل شرکت اتوبوس رانی اصفهان، برای اولین بار در استان اصفهان اتوبوس سیار پیشگیری از اعتیاد راه اندازی شد.

IMG 9590

به گزارش فرصت آنلاین براساس گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، در این مراسم مدیرکل بهزیستی استان گفت: امیدواریم با همکاری و مساعدت واحد اتوبوسرانی و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با راه اندازی اتوبوس سیار، در راستای کاهش تقاضای مواد مخدر به رسالت دینی و اجتماعی خود عمل کنیم.


دکتر صادقی هدف از راه اندازی این اتوبوس را آگاه سازی، مشاوره و پیشگیری از اعتیاد در شهرها و محله های مختلف در سطح استان اصفهان برشمرد و افزود: اینک اتوبوس سیار به صورت رایگان و در دسترس عموم قرار می گیرد تا در سطح شهر به خصوص مناطق محروم در گردش باشد و از این راه بتوان در راستای آگاهسازی و پیشگیری از سوء مصرف مواد و کاهش آسیب های اجتماعی گامی موثر برداریم.


وی راه اندازی اتوبوس سیار را گامی در راستای عملیاتی شدن برنامه جامع پیشگیری از اعتیاد و ارتقاي سطح سلامت اجتماعي شهروندان و كاهش آسيب هاي اجتماعي در سطح جامعه دانست.

IMG 9610
مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با بیان این مطلب که پيشگيري از اعتياد مهم ترين شاخصه ارتقاي سلامت اجتماعي است، اظهار کرد: طراحی داخلی این اتوبوس در قالب یک نمایشگاه کامل از انواع مواد مخدر، کتاب، بروشور و میز برای مطالعه می باشد. وی افزود: فضای بیرونی این اتوبوس حاوی پیام های مختلف پیشگیری از اعتیاد است.