اردوگاه دانش آموزی دوشاخ و یک دهه چشم انتظاری

ارسال در آموزش

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهرستان، عملیات این طرح با مساحت بیش از 15 هکتار در زمان مدیریت مجید روستایی بر آموزش و پرورش خمینی شهر آغاز شده و دیوار کشی پیش ساخته آن در زمان ریاست محسن صرامی بر این اداره به اجرا درآمده است. به گفته توکل، این اردوگاه که قرار است از بخش های مختلفی مثل خوابگاه، سالن غذاخوری، سالن چند منظوره، پارکینگ، استخر و... برخوردار باشد، بالغ بر 30 میلیارد تومان هزینه خواهد بُرد که باید از طریق اعتبارات دولتی تامین شود. بر اساس همین گزارش احداث سالن چند منظوره این اردوگاه با مساحت بیش از یک هکتار در سال 1391 آغاز شد اما از مرحله پی ریزی بالاتر نرفت و حتی اسکلت فلزی و قطعات مربوطه اش هم که تهیه شد و در زمین مذکور تخلیه گردید، به دلیل عدم تخصیص اعتبار مورد نیاز بلااستفاده باقی مانده است.


به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، مجوز احداث استخر این مجموعه نیز همزمان با افتتاح کانون آموزشی تربیتی امام خمینی توسط معاون وزیر آموزش و پرورش در آذرماه 1391صادر شد اما بعد از آن هیچ اتفاق دیگری رخ نداد. ظاهرا مدیرکل نوسازی مدارس استان در همان جلسه خطاب به معاون وزیر گفته بود که دانش آموزان خمینی شهری از داشتن یک استخر هم محروم هستند و معاون وزیر به صرامی نماینده مجلس مژده داده بود که مجوز یک استخر در این اردوگاه را صادر نماید. وی همچنین متعهد شده بود بودجه مورد نیاز احداث استخر را هم از محل اعتبارات ورزشی ملی تامین نماید. قول کمک به ساخت اردوگاه نیز از دیگر تعهدات این مسوول کشوری به مسوولان شهرستان در این سفرش به خمینی شهر بود که علی رغم گذشت نزدیک به 2 سال از آن هیچکدام جامه عمل نپوشیده است.


گفتنی است وقتی در انتهای خیابان دوشاخ با بخشی از دیوار بتونی اردوگاه که نقاشی شده برمی خوریم، جمله ای می خوانیم با این محتوی: «اردوگاه فرهنگی تربیتی یک نیاز اجتماعی است.» جمله ای که گویا در عمل دارد نقض می شود. راستی آیا بن بست اعتبارات دولتی که الان آموزش و پرورش به آن برخورده است راه گریزی ندارد؟ آیا نمی توان برای احداث این اردوگاه که از جمله نیازهای ضروری دانش آموزان شهرستان است، به راه های دیگری مثل مشارکت با بخش خصوصی فکر کرد؟

ordo