درمانگاه حضرت موسی بن جعفر (ع) اصغرآباد اصلاح و بهسازی شد

ارسال در آموزش

به گزارش خبرنگار فرصت، اصلاحات در ساختمان این درمانگاه که با بیش از 30 سال قدمت بسیار فرسوده شده بود با تعامل شبکه بهداشت و درمان و خیرین شهر اصغرآباد همچنان ادامه دارد. یکی از مسوولان بهسازی این درمانگاه در این باره گفت: ابتدا با مسوولان شبکه بهداشت جلسه ای برگزار کرده و برای بهسازی درمانگاه از دکتر باقری مجوز گرفتیم. اولین قدمی که در این راه برداشتیم اجرای ایزوگام درمانگاه طی 3 مرحله و به صورت کاملا علمی بود. سپس توسط مهندس صالحی به صورت رایگان کل سیستم برق را تعویض کرده و از نو برق کشی نمودیم به گونه ای که همه زیرساخت های لازم برای تعبیه سیستم های سانترال، صوت و...در آینده را ایجاد کردیم.
محمد ملکی در ادامه افزود: نقاشی کل این ساختمان دو طبقه را 6 نفر از نقاشان شهر طی 14 روز کاری و به صورت رایگان انجام دادند. اصلاح تاسیسات فاضلاب، تعویض کلیه شیرآلات فرسوده، انتقال آب به طبقه دوم ساختمان و... از دیگر اصلاحاتی است که از دی ماه سال گذشته تا کنون در این درمانگاه انجام شده است.
ملکی تعویض درب ورودی درمانگاه و نصب درب سکوریت و همچنین اصلاح نرده ها را نیز از دیگر اقدامات خیرین در طول این مدت برشمرد.
وی به جدولگذاری و سبزی کاری باغچه های درمانگاه نیز اشاره کرد و گفت: 30 ماشین خاک مرده از باغچه ها که مساحتی حدود 400 متر دارند بیرون بردیم و 50 ماشین خاک کشاورزی وارد کردیم. سبزی کاری زیر نظر مهندس کشاورزی انجام گرفت. ملکی به جدولگذاری این باغچه ها با همکاری شهرداری و شورای شهر نیز اشاره کرد.
این مسوول در ادامه از ساخت داروخانه ویژه درمانگاه به منظور درآمدزایی، آسفالت محوطه، اصلاح سردرب درمانگاه و... به عنوان اقدامات آینده یاد کرد.
ملکی ضمن تشکر از دکتر باقری رییس و دکتر عموشاهی معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان، دکتر داوودی رییس درمانگاه حضرت موسی بن جعفر (ع)، خانم دکتر آزاد منش پزشک خانواده و کلیه کارمندان و نیروهای درمانگاه و پایگاه بهداشتی به خاطر کمک ها و همکاری های تنگاتنگشان تشکر کرد و شهروندان اصغر آبادی را بسیار نوعدوست و خیّر دانست و گفت: شهر ما بیشترین تعداد خیّر را دارد.
وی در رابطه با تامین هزینه های اصلاحات انجام شده نیز گفت: ما به تنها چیزی که احتیاج نداشتیم پول بود چراکه کلیه نیروهای لازم از قرارگاه سازندگی اصغرآباد و به صورت داوطلبانه و رایگان کار کردند و کلیه مصالح و تجهیزات لازم را نیز مردم و خیرین پس از مشورت و تعیین اولویت ها تهیه کرده و در اختیار ما می گذاشتند.
گفتنی است زمین درمانگاه حضرت موسی بن جعفر (ع) به مساحت 1900 متر سال 1360 توسط مرحوم جاری برای ساخت درمانگاه در اختیار شبکه بهداشت قرار گرفت و توسط خیرین دیگر ساخته شد. چند سال بعد مرحوم مکتبی اصلاحات و تعمیراتی روی آن صورت داد تا دی ماه 1392 که بهسازی انجام شد. پایگاه بهداشتی اصغرآباد نیز مدتی است در درمانگاه مستقر شده و مکان قبلی اش اجاره داده شده است.