همایش بزرگ خیّران برگزار شد

ارسال در آموزش

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در این همایش که مووسسان، هیات امنا، هیات مدیره،  خیران این موسسه و کلیه خیران شهرستان، جمعی از مسوولان شهرستان و استان از جمله  نماینده مردم در مجلس، فرماندار، شهردار، تعدادی از اعضای شورای شهر، معاون پشتیبانی استاندار، دکتر ذاکر استاندار سابق و شریفیان پور و املایی دو تن از فرمانداران سابق شهرستان حضور داشتند، برنامه های متنوعی به اجرا درآمد و با اهدای لوح یادبود و هدیه از خیران تجلیل به عمل آمد.
حضور دو خیّر برجسته شهرستان که در تهران به سر می برند؛ حاج اصغر سرمست و ابوالقاسم شفیعی از جمله ویژگی های این همایش بود.

 

پروفسور میردامادی: این موسسه به یک قطب تحقیقاتی درمانی تبدیل خواهد شد
پروفسور میردامادی موسس خیریه حضرت رسول (ص) طی سخنانی انجام تحقیقات علمی را مصداق «من عرفنی نفسه فقد عرفنی ربه» دانست و گفت: یک زمانی در همین شهر بسیاری از مردم بر اثر ابتلا به بعضی بیماری ها از دنیا رفتند تا اینکه محققانی قدم برداشتند و راه مقابله با این بیماری ها را پیدا کردند. وی تاکید کرد که این تحقیقات به زمان یا مکان خاصی تعلق نگرفت بلکه راه را بر بشریت گشود.
وی با اشاره به اینکه ساخت این موسسه از 22 سال پیش آغاز شده است، گفت: ما در عرض این سال ها به کمک شما مردم قدم های بزرگی برداشته ایم. پروفسور میردامادی تاکید کرد: ما بودجه دولتی نداریم و وابسته به هیچ حزب و گروه سیاسی نیز نیستیم و بنده در هیچ انتخاباتی پایم را به خمینی شهر نگذاشته ام.
موسس خیریه حضرت رسول (ص) ادامه داد: ما از هیچ شروع کردیم و به لطف خداوند و کمک شما مردم متدین و روشن به اینجا رسیدیم و مطمئنا به یک قطب تحقیقاتی در دنیا تبدیل خواهیم شد که تا 500 سال آینده بتواند جوابگوی نیازهای درمانی تحقیاتی دنیا باشد نه تنها اصفهان و ایران.

مدیرعامل موسسه: به زودی دستگاه ماموگرافی در این موسسه مستقر خواهد شد
دکتر اشرفی مدیرعامل این موسسه از دیگر سخنرانان این جلسه بود. وی سخنانش را با این خبر خوب آغاز کرد که مجوز 86 تختخواب برای بیمارستان در دست احداث این موسسه اخذ شده است. مدیرعامل موسسه در ادامه از ارائه خدمات ویژه ای از جمله ماموگرافی در این مرکز خبر داد و گفت: به زودی داروخانه نیز افتتاح می شود. دکتر اشرفی با اشاره به اینکه برخی خدمات نیز به صورت صددرصد رایگان ارائه می شود، افزود: بهترین فیزوتراپ شهر در این مرکز مشغول خدمت است.
وی در پایان از هیات امنا و هیات مدیره این موسسه که وقت، آبرو و پولشان را برای توسعه این مرکز هزینه کرده اند، تشکر کرد و گفت: برنامه امسال بازسازی و تکمیل طرح توسعه موسسه خواهد بود.

 

نماینده مردم در مجلس: اعتقاد دارم این موسسه باید به دومین مرکز پیوند غضروف در ایران تبدیل شود
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس نیز در این مراسم گفت: این مجموعه الان در مرحله ای است که باید سعی کنیم آن را به قله برسانیم. صرامی در ادامه افزود: اعتقاد شخصی من که آن را طی نشستی با پروفسور میردامادی هم در میان گذاشته ام این است که این موسسه به دومین مرکز پیوند غضروف در ایران تبدیل شود. وی با اشاره به اینکه این، به اهداف موسسه نزدیک است، از جلسه ای که با همین موضوع با رییس پژوهشکده رویان داشته اند، خبر داد و گفت: نظر دکتر نصر هم در این مورد مثبت بود.
نماینده مردم در مجلس ادامه داد: اگر گزینه اول محقق نشود بنده معتقدم که می توان در این موسسه یک دانشکده پرستاری، رادیولوژی و مامایی راه اندازی نمود. صرامی از صحبت های اولیه که در مورد این  گزینه ها در وزارت بهداشت انجام داده خبر داد و گفت: منتظرم تا مجموعه به نتیجه برسند و مصوباتشان را اعلام نماید تا قدم های بعدی را برداریم.
وی با اشاره به اینکه در هیچ نقطه از کشور به اندازه خمینی شهر خیّر نداریم، گفت: هر کار خیری که در سراسر کشور انجام می شود، ردپای خیّران خمینی شهری در آن پیداست.
سیسیتانی معاون پشتیبانی استاندار و ابوالقاسم شفیعی خیّر برجسته خمینی شهری نیز از  دیگر سخنرانان این همایش بودند.
اجرای دو برنامه توسط گروه ناشنوا و نابینای هیاهوی سکوت، اجرای نوازندگی دف و خوانندگی توسط زمانی، اجرای دو آهنگ توسط کوهانی و... از دیگر برنامه های این همایش بود.
گفتنی است تمامی هزینه های این برنامه را که از ساعت 11 صبح شروع شد و با ادای نماز جماعت و صرف ناهار به پایان رسید، حاج علی عمادی از خیّران شهرستان به عهده گرفت.