شب های عطرآگین درچه

ارسال در آموزش

 در اولین جلسه ای که پیرامون تصمیم گیری برای چگونگی برگزاری دومین جشنواره گل شب بو در فرمانداری برگزار شد، شهردار درچه این جشنواره را یکی از بهترین فرصت ها برای معرفی توانمندی ها و قابلیت های شهرستان دانست و گفت: پیشنهاد می دهم مسوولیت کمیته فرهنگی جشنواره را نمایندگی اداره میراث بر عهده بگیرد تا از طریق ارتباطاتی که با هنرمندان صنایع دستی شهرستان دارد غرفه هایی را برای هر کدام در نظر بگیرد و از این طریق هنر و هنرمندان شهرستان معرفی شوند. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، اختصاص غرفه هایی به هر کدام از شهرداری های شهرستان برای ارائه عملکردشان نیز از دیگر پیشنهاداتی بود که محمودی ارائه داد.


وی در ادامه اول تا پنجم اسفندماه را که پیش از این به عنوان هفته فرهنگی شهرستان در نظر گرفته شده بود، بهترین زمان برای برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
در ادامه جلسه حبیبی مسوول نمایندگی میراث فرهنگی در خمینی شهر در پاسخ پیشنهاد شریفی رییس اداره جهاد کشاورزی مبنی بر ثبت ملی جشنواره گل شب بو به نام خمینی شهر گفت: یک جشنواره به تنهایی قابلیت ثبت شدن ندارد اگر کاشت و داشت گل شب بو دارای ریشه فرهنگی و تاریخی در خمینی شهر باشد می توان آن را به نام شهرستان به ثبت رساند. حبیبی از دست اندرکاران خواست تحقیقات لازم را در این زمینه به انجام برسانند تا گل شب بو ثبت بشود.


وی همچنین در پیشنهادی دیگر گفت: گل شب بو می تواند یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان باشد اگر درچه هفته ای را به عنوان هفته عطرآگین درچه در نظر بگیرد و خیابان ها و معابر شهر را به گونه ای از گل شب بو پر کند که شب های درچه عطرآگین شود. مسوول نمایندگی میراث فرهنگی ادامه داد: اگر این اقدام انجام بشود مطمئنا پای افراد بسیاری را به درچه باز خواهد کرد.


امینی رییس هیات مدیره پایانه گل و گیاه در ادامه، پایانه گل و گیاه واقع در محله کرتمان را یکی از جاذبه های گردشگری خمینی شهر خواند و افزود: این پایانه گذشته از جنبه تفریحی و گردشگری اش برای بالغ بر 300 نفر اشتغالزایی داشته است.


رییس شورای شهر خمینی شهر نیز که در این جلسه حضور داشت پیشنهاد برگزاری دومین جشنواره گل شب بو را در خمینی شهر ارائه داد و گفت: اینجا هم سالنش آماده است و هم پارکینگ.


فرماندار نیز در پایان جلسه با تاکید بر اینکه خمینی شهر قابلیت های فراوانی دارد که باید به چشم فرصت به آن نگاه شود، گفت: متاسفانه مسائل بی اهمیتی ما را از اصل دور کرده است. رضوانی با اشاره به اینکه سال گذشته برای برگزاری اولین جشنواره شب بو، 13 جلسه در فرمانداری تشکیل شد، گفت: جشنواره پارسال اشکالات و ضعف هایی داشت که امسال باید برطرف بشود. وی تاکید کرد که از این فرصت باید به نفع شهرستان استفاده شود.