به سرمایه گذاری و حضور جدی مسئولین جهت مبارزه با موادمخدر در نقاط آلوده شهرستان نیاز است

ارسال در آموزش

شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خمینی شهر با حضور مسئولین ادارات شهرستان برگزار شد.
به گزارش خبرنگارفرصت، احمدرضوانی با اشاره به حساسیت موضوع پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: به سرمایه گذاری و حضور جدی مسئولین جهت مبارزه با موادمخدر در نقاط آلوده شهرستان نیاز است.
فرماندار شهرستان خمینی شهر با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: نهادهای مختلفی ازجمله نیروی انتظامی، سپاه، اداره اطلاعات و بسیج در زمینه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد فعالیت داشته و کمپ ها و گروه های مردم نهاد نیز در این عرصه حضور دارند.
احمدرضوانی با اشاره به حساسیت موضوع بر حضور جدی مسئولین ادارات در زمینه پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و افزود: متاسفانه در مرکزی ترین نقاط شهرستان خمینی شهر تعدادی زیادی به دلایل مختلفی معتاد به موادمخدر شده اند و باید در محلات آلوده و خطرساز حضور موثر داشته و با این وضعیت خاصی که بوجود آمده روبرو شویم و سرمایه گذاری و وقت بیشتری برای حل مشکلات حاصل از اعتیاد گذاشته شود.
در ادامه تعدادی از برنامه های پیشنهادی به تصویب رسید تا در کنار برنامه های ابلاغی اجرایی شوند:
مقرر شد نیروی انتظامی، شبکه بهداشت، بهزیستی شهرستان جهت افزایش آگاهی های عمومی از تبعات گرایش به مواد مخدر کارشناسانی را جهت سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در شهرهای خمینی شهر، درچه، کوشک اعزام کنند.
دوره های آموزشی پیشگیری از اعتیاد و مربوط به مواد مخدر و روانگردان ها و غیره برای برخی از صنوف و مشاغل، افراد و گروه ای در معرض خطر و خانواده های مبتلایان به اعتیاد برگزار شود.
دستگاه های اجرایی دخیل در امر اعتیاد جهت فرهنگ سازی در بین جوانان و مردم بسته های فرهنگی را تهیه توزیع کنند، همچنین مطالبی در اختیار نشریات و رسانه های محلی جهت انتشار قرار گیرد.
به کمک کمپ های ترک اعتیاد و سازمان های مردم نهاد فعال در زمینه مواد مخدر غرفه هایی در سطح شهرستان ایجاد و دستگاه های دولتی نیز در حاشیه نمازجمعه نمایشگاه با محوریت مبارز با مواد مخدر برپا کنند و به همت بسیج در محلات آلوده سطح شهرستان در قالب اردوهای جهادی کارگروه های آموزشی، مشاوره، نمایشگاه و€Â¦ اجرا شود.
در حوزه تبلیغی نیز پیام های آموزشی پیشگیرانه اعتیاد و هشدارهای اجتماعی با محوریت مبارزه با موادمخدر در تابلوهای و بیلبوردهای معابر سطح شهر و مراکز عمومی نصب شود.
لازم به ذکر است شهرستان خمینی شهر جهت مبارزه با موادمخدر، شهید ناصر ابراهیمی و شهید محمدعلی اسحاقی و شهید سعید یادگار صالحی از نیروی انتظامی در منطقه سیستان و بلوچستان و مجید عابدی در درگیری با اشرار تقدیم کرده است.