طرح جا به جایی مدارس اجرا می شود

ارسال در آموزش

«جا به جایی مدارس» به موضوع سومین جلسه شورای آموزش و پرورش نیز تبدیل شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در ابتدای این جلسه که نماینده مجلس نیز در آن حضور داشت، فرماندار رضوانی با تاکید بر اهمیت این موضوع از جوسازی ها و هجمه هایی که به طرح جا به جایی مدارس وارد شده گلایه کرد و گفت: این موج هایی که ایجاد می شود مانع از این است که ما مسوولان به مسائل اصلی شهرستان رسیدگی کنیم. در ادامه نماینده مجلس از رسیدن طومارهای مردم به دفترش در این رابطه خبر داد و گفت: این طرح موجب نگرانی و اضطراب در والدین دانش آموزان شده و ما باید کاری را انجام دهیم که رضایت مردم حاصل شود. ابطحی در ادامه با تاکید براینکه آموزش و پرورش در تصمیم گیری برای این طرح باید از روان شناسان و کارشناسان ترافیک و... نیز استفاده کند، گفت: آمار ارائه شده از فضای مدارس باید درست و دقیق باشد تا محاسبات دچار اشکال نشود.


در ادامه جلسه رییس آموزش و پرورش با دفاع از طرح جا به جایی مدارس که پس از 200 نفر ساعت جلسه و با حضور کارشناسان خبره آموزش و پرورش به تصویب رسیده است، گفت: طبق بخشنامه ای که در اختیار ما قرار دارد، این کمیته برنامه ریزی آموزش و پرورش است که باید در زمینه جا به جایی مدارس تصمیم گیری کند. بدیهی تاکید کرد: دور از انصاف است که بگوییم 16 کارشناس ساعت ها جلسه گرفته اند و بر سر یک موضوع به توافق رسیده اند اما در نهایت تصمیم درستی اتخاذ نشده است. ما از خرد جمعی استفاده کرده ایم.


بر اساس همین گزارش، پس از اینکه تعدادی از موافقان و مخالفان این طرح به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند، بدیهی با اعلام این خبر که این جا به جایی ها در جلسه ای با حضور مدیران مدارس نیز مورد بررسی قرار گرفته و هیچ یک از مدیران اعتراضی نداشته اند، گفت: ثبت نام ها نیز انجام شده و دیگر زمانی برای ایجاد تغییردر این طرح نداریم. وی تاکید کرد: در این تصمیم گیری منافع 53 هزار دانش آموز را در نظر گرفته ایم.


گفتنی است شهرداران و روسای شورای شهرهای خمینی شهر، درچه، کوشک و اصغرآباد نیز در این جلسه حضور داشتند.