یک جا به جایی بزرگ در مدارس شهرستان

ارسال در آموزش

خطرساز بودن 15 درصد از مدارس شهرستان، تراکم بیش از حد دانش آموز در برخی مدارس و کمبود فضای آموزشی در برخی مناطق شهر باعث شد آموزش و پرورش خمینی شهر امسال یکی از وسیع ترین جابه جایی ها و ادغام ها را در طول دوران 80 ساله خود تجربه کند. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، پایان یافتن عملیات ساخت مدرسه عماد به عنوان یکی از بزرگترین طرح های آموزش و پرورش خمینی شهر، محور این جا به جایی ها و بالتبع محل مناقشه شد.


رییس اداره آموزش و پرورش ضمن اعلام این خبر گفت: دانش آموزان دبیرستان های دخترانه شهیده عسگری و مولوی اولین دانش آموزانی خواهند بود که پشت نیمکت های مجموعه آموزشی عماد خواهند نشست. بدیهی با بیان اینکه دبیرستان های دخترانه داورپناه 20 و هدایت نیز ادغام خواهند شد، از ثبت نام سرریز دانش آموزان این دو مدرسه در دبیرستان عماد خبر داد. وی همچنین گفت: با آزاد سازی دبیرستان داورپناه 20 این مدرسه به دبستان پسرانه دو نوبته با ظرفیت 400 دانش آموز تبدیل خواهد شد.


به گزارش فرصت آنلاین، دبیرستان عماد به عنوان اولین دبیرستان خمینی شهر که بیش از نیم قرن محل علم آموزی پسران شهرستان بود، اکنون پس از تخریب بنای قبلی و احداث ساختمان جدید که 7 سال به طول انجامید قرار است در اختیار دختران دبیرستانی قرار بگیرد. به گفته رییس آموزش و پرورش ایجاد همین تغییر که تصمیم گیری راجع به آن پس از ساعت ها کار کارشناسی صورت گرفته، اعتراض والدین را موجب شده است. بدیهی در اینباره گفت: اولا که بیشترین تراکم جمعیتی در مقطع متوسطه در مدارس دخترانه است و جا به جایی پسران کمکی به حل مشکلات نمی کند. گذشته از آن انتقال 500 دانش آموز پسر که معمولا با موتور و دوچرخه راهی مدرسه می شوند، به مدرسه ای که دقیقا در مرکز شهر واقع شده ترافیک سنگینی را در این نقطه پر تردد موجب خواهد شد.


وی با تاکید بر اینکه انتشار شایعه ای مبنی بر ناامن بودن منطقه ای که مدرسه عماد در آن واقع شده یک موج سازی برای ممانعت از جا به جایی این مدرسه است، در پاسخ آنها که معتقد بودند این مدرسه باید مشکل انفجار جمعیت مدارس ابتدایی را حل کند، گفت: فضای مجموعه عماد ویژه کلاس های دبیرستان احداث شده است.


انتقال 400 دانش آموز دبستان دخترانه گل نرگس به دلیل فرسودگی شدید و رسیدن به مرز هشدار و جا به جایی دبیرستان های تیزهوشان دختر و پسر به دلیل نیاز هر کدام به 4 کلاس جدید از دیگر جا به جایی هایی است که امسال صورت خواهد گرفت.


رییس آموزش و پرورش دراینباره گفت: دبیرستان دخترانه تیزهوشان به مدرسه شهیده عسگری و دبیرستان پسرانه تیزهوشان به دبیرستان طالقانی منتقل می شود. بدیهی همچنین از جا به جایی یکی از مدارس کوشک به دلیل فرسودگی خبر داد.


وی با تاکید بر اینکه این تصمیمات در کمیته تخصصی تعیین فضاهای آموزشی با حضور چندین کارشناس و پس از 200 ساعت بحث و بررسی اتخاذ شده گفت: منافع 53 هزار دانش €Œآموز و بیش از 300مدرسه مدنظر مدیریت آموزش و پرورش است و ما موظفیم مصلحت کلیه دانش€Œ آموزان را در نظر بگیریم.