بچه های اتیسم وقت طلایی دارند

ارسال در آموزش

به مناسبت روز جهانی اتیسم در حاشیه مراسم نماز جمعه تنها انجمن خیریه حمایت ازمددجویان اتیسم به برگزاری غرفه ای پرداخت. مدیر عامل خیریه سرای پاکان در این غرفه که به منظور اطلاع رسانی در خصوص این اختلال دایر گردیده بود گفت:از آن جایی که مردم نسبت به این اختلال اطلاعات دقیقی ندارند ما تلاش کردیم با آگاه سازی خانواده ها در خصوص روش های پیشگیری از گسترش این اختلال آموزش های را ارایه کنیم .کشاورز در خصوص تعداد کودکان مبتلا به اتیسم در خمینی شهر به خبرنگار فرصت انلاین گفت هم اکنون مرکز ما از هفت مددجو حمایت میکند واموزش های لازم را در خصوص ایجاد مهارتهای رفتاری واصلاح برخی ناهنجاری ها انجام میدهد ضمن اینکه بهزیستی تعدا 35 خانواده ای که فرزندانی با مشکل اتیسم را دارند شناسایی کرده وما امیدواریم بتوانیم تا چند ماه اینده ظرفیت پذیرش واموزش تمام این کودکان را داشته باشیم.


لازم به ذکر است که استان اصفهان تنها سه مرکز نگهداری از کودکان اتیسم را دارد و خمینی شهر به عنوان اولین شهرستان نیز در این زمینه با کمک خیرین حضور پیدا کرده.
مدیر عامل سرای پاکان در خصوص هزینه های جاری برای نگهداری وآموزش مبتلایان به این اختلال گفت:از انجایی که باید هرمددجو زیر نظر یک مربی متخصص باشد هزینه اموزش های گفتار درمانی وکاردرمانی هر نفر در ماه حدود 700هزار تومان است که با توجه به بضاعت پایین مالی اکثر خانواده ها ما آموزش هر دوکودک را به یک مربی واگذار کردیم.البته هزینه دارویی ،پزشکی وبرگزاری دوره های دیگر از جمله برگزاری جلسات مشاوره جهت رفع مشکلات خانوادگی واجرای برنامه های تفریحی وفرهنگی برای مددجویان نیز به این مبلغ افزوده می شود که چیزی بالغ بر 3میلیون برای هر نفر می شود.


کشاورز در خصوص قابلیت پیشگیری ودرمان این اختلال افزود:در تمام دنیا هنوز برای وقوع این اختلال علت مشخصی پیدا نشده و تاکید تمام کادر پزشکی وروانپزشکی بر تشخیص به موقع و ارایه آموزش هایی متناسب با این اختلال است به طوری که حدود35درصد از اتیسمی ها میتوانند با فراگیری مهارتهای لازم در اجتماع حضور پیدا کرده وبه زندگی عادی خود ادامه دهند.
مدیر عامل خیریه حمایت از مددجویان اتیسم در خصوص چگونگی تشخیص این اختلال به خبرنگار فرصت انلاین گفت: ما چون در خمینی شهر تنها مرکز تخصصی هستیم می توانیم با ارزیابی وغربالگری وانجام آزمون های متعدد بر روی افراد مشکوک به موقع این افراد را شناسایی کرده ودر صورت داشتن ظرفیت در مرکز نگهداری کنیم وشرایط مناسبی را برای اموزش مهارت های ارتباطی وکلامی برایشان فراهم نماییم.


وی در پایان صحبتهای خود ضمن قدر دانی از کمک خیرین برای تاسیس این مرکز گفت :افق ترسیم شده ی ما در سال جاری ان است که بتوانیم بحث اموزش وتوان بخشی خود را کامل کرده وحداقل 6ماهه نیمه دوم سال را به نگهداری موقت وشبانه روزی این کودکان بپردازیم